fredag 4 september 2009

Skeletten trängs i garderoben?

Frågan är om det är skelett eller bara ett uttryck för nätverk som håller på att snurra ihop sig värre än telefonsladden. Igår var jag på seminarium Göteborg med Disruptive media och MiG om sociala medier, eller social webb. Eller bara webb. En del av diskussionen handlade just om det - när kommer sociala medier att lämna "fenomen-stadiet" och bli "communication as usual".

Världen är liten och att Göteborg är ännu mindre. Vilken härmed bevisas. På seminariet flöt två f d chefer, en f d kollega samt en f d kund upp. Naturligtvis trevligt, men jag frågor mig hur mycket jag har lyckats utveckla mitt liv och vad alla jobbyten egentligen har medfört. Och vem kommer och trasslar ut ens nätverk åt en när man som mest behöver det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar