måndag 31 augusti 2009

Den patetiska födelsedagen

OK, jag vet att det kanske inte passar sig vid min ålder att haka upp sig på sin födelsedag. Man förväntas säga saker som "det är väl inget att fira att man bli äldre" och "vid min ålder har man slutat att fylla år". Men jag bara vägrar att inrätta mig i detta falska (är jag övertygad om) beteende. Jag vill fylla år riktigt ordentligt! Presenterna behöver varken vara många eller dyra. Gåslever och champagne kan jag också klara mig utan. Men jag vill få vara lite speciell för en stund. Och jag vill ha TÅRTA!

I år har inget av detta uppfyllts. Och inte hjälper det med löften om firande till helgen. Det är inte till helgen jag fyller år, det är idag. Så nu sitter jag här i regnet, framför datorn och beklagar mig. Det lär inte förändra mycket. Men det blir heller inga konflikter med de som jag just nu surar över. Och man ska förresten inte förakta datorn. Denna födelsedag har det strömmat in gratulationer på facebook-sidan från mina vänner - nya, gamla, nära och kära. Jag får helt enkelt lära mig att fira födelsedag i webb 2.0-samhället. Och det är inte så illa heller. Fick faktiskt tom en digital födelsedagstårta i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar