fredag 28 augusti 2009

Vädret är maktfullkomligt

Antagligen är jag varken den första eller sista person som just nu (fredag kväll) kommenterar vädret över västsverige. Men jag kan inte låta bli.

Här sitter jag vid den tända brasan, nån häller ner regn över min trädgård samtidigt som de har satt på nån jäkla superfläkt à la filminspelning i Hollywood. Klarar sig dahliorna genom detta så betyder det att det nog finns nån slags rättvisa i alla fall.

Hur som helst, mitt i detta meteorologiska kaos beslutar sig Bonniers att det är dags att läska mig med höstens nummer av "Allt om trädgård". Ursäkta, men var fotograferas de reportagen? Slår dom läger i nåns trädgård och väntar envetet tills det känns som den sensommar vi drömmer om eller är allt bara fejk? Själv blickar jag ut över några trötta flox, tappert kämpande dahlior och en gräsklippare som strandat mitt på ängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar