måndag 7 juni 2010

Efterlyses! Sug

Sommarlov är något som man längtar till som en galning som liten. Plocka med sig alla böcker, teckningar och mer eller mindre lyckade slöjdresultat hem de sista dagarna på vårterminen är himmelriket.

Lite så har det känts den sista veckan på högskolan. Studenterna har varit somriga i shorts och klänning och det har varit sommarlovsstämning i lokalerna. Tills idag. För plötsligt är allt över. Studenterna "has left the building" (vissa tom stan) och det ekar ödsligt i korridorerna. Några förskrämda som antingen har nån inlämning kvar eller nån annan anledning att dröja sig kvar syns i matsalen. Men snart stänger även den och Högskolan i Borås blir världens ensligaste plats i Borås ensligaste ände.

I år känns det värre än tidigare eftersom jag dessutom har sagt hej då till ett helt gäng studenter som har jobbat tillsammans med mig i tre år. Skolan är inte min grej - att se folk vandra vidare medan jag sitter kvar och börjar om på nytt. Nja, det var väl inte min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar